za vodoospkrbu i odvodnju

Najčešća pitanja i odgovori

Ovdje možete pronaći sve potrebne informacije o očitanjima vodomjera, računima, reklamacijama, kontroli ispravnosti vodomjera, prijenosu vlasništva nad vodovodnim priključkom, prijavi kvara i drugim sličnim pitanjima.

Ličke vode d.o.o. samostalno utvrđuju dinamiku očitanja za svaku kategoriju potrošnje, odnosno Korisnika usluga.

Isporučitelj utvrđuje dva modela obračuna:

  1. za Korisnike koji imaju ugrađen sustav daljinskog očitanja, stambene zgrade i poslovne prostore utvrđuje se mjesečno obračunsko razdoblje;
  2. za sve ostale Korisnike utvrđuje se obračunsko razdoblje od tri do šest mjeseci sukladno mogućnostima Isporučitelja i ostalim čimbenicima na koje Isporučitelj nema utjecaja

Svim Korisnicima, neovisno o obračunskom razdoblju, fakturira se račun na mjesečnoj bazi. Za prvi model obračuna fakturira se račun po stvarnoj potrošnji, dok se za drugi model obračuna račun fakturira po stvarnoj potrošnji za one mjesece kad je izvršeno očitanje vodomjera, a za sve ostale mjesece po procjeni koja se temelji na prosječnoj potrošnji u proteklih dvanaest mjeseci.

Korisnik može samostalno izvršiti očitanje vodomjera sukladno dinamici navedenoj u prethodnom pitanju i dostaviti Isporučitelju. Prijava stanja vodomjera se dostavlja od 25-og do zadnjeg datuma u mjesecu.

Isporučitelj zadržava pravo u slučaju kad Korisnik samostalno dostavlja stanje vodomjera, izvršiti, bez najave, kontrolu stanja vodomjera i dostavljenih podataka. Ukoliko se utvrdi razlika, Isporučitelj će je prikazati na prvom obračunu koji slijedi.

Kako samostalno dostaviti stanje vodomjera pogledajte OVDJE .

Rok plaćanja definiran je na svakom pojedinom računu, a za svako neplaćanje po dospijeću Isporučitelj vodnih usluga obračunat će zakonsku zateznu kamatu.

DA. Uredbom Vlade RH o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga i vrsti troškova koje cijena vodnih usluga pokriva, utvrđeno je da se cijena vodnih usluga sastoji od fiksnog i varijabilnog dijela.

Istom Uredbom propisano je da fiksni dio vode služi pokriću troškova koji ne ovise o količini vodnih usluga, a nastaju kao posljedica priključenja nekretnine na komunalne vodne građevine (troškovi tekućeg i investicijskog održavanja priključka, troškovi umjeravanja i servisiranja vodomjera, troškovi ispitivanja i održavanja zdravstvene ispravnosti vode za piće i drugi troškovi).

Uredbom Vlade RH o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga i vrsti troškova koje cijena vodnih usluga pokriva, propisano je da račun vodnih usluga mora sadržavati zasebno iskazane cijene vodnih usluga i to:

- za javnu vodoopskrbu, skupljanje otpadnih voda i njihovo dovođenje do uređaja za pročišćavanje te pročišćavanje otpadnih voda.

Nadalje, u računu je potrebno iskazati i:

- fiksni dio cijene vodnih usluga, varijabilni dio cijene vodnih usluga, svotu poreza na dodanu vrijednost, naknadu za zaštitu voda, naknadu za korištenje voda i naknadu za razvoj.

Korisnici mogu zatražiti dostavu računa na vlastitu e-mail adresu. Na internet stranici Isporučitelja pod Odjeljkom Zahtijevi i obrasci možete pronaći "Zahtjev za dostavu računa elektroničkim putem" .

Popunjeni Zahtjev možete dostaviti osobno u sjedište Isporučitelja ili dostavom na mail adresu: bruno.murgic@licke-vode.hr

Reklamaciju na račun za vodne usluge, korisnik može podnijeti osobno Odjelu obračuna i naplate vodnih usluga, u sjedištu društva ili ispostave ili putem e-pošte na korisnicka.pitanja@licke-vode.hr.

Reklamacije na račun mogu se podnijeti do dana dospijeća računa navedenom na računu. Prije podnošenja reklamacije, potrošač je dužan očitati stanje vodomjera.

Prigovor u pisanom obliku dostavlja se putem pošte ili elektroničke pošte odnosno predaje se u poslovnim prostorijama isporučitelja vodnih usluga. Prigovor na račun za vodne usluge podnosi se u roku od 15 dana od primitka računa i ne odgađa rok plaćanja, tj. dospjelosti obaveze po računu.

Isporučitelj vodnih usluga će putem Povjerenstva za reklamaciju potrošača ispitati osnovanost pisanog prigovora te dati pisani odgovor na isti. Ukoliko Povjerenstvo za reklamaciju potrošača isporučitelja vodnih usluga ne usvoji prigovor odnosno korisnik i dalje nije zadovoljan, može isti prigovor uputiti Povjerenstvu za reklamacije u čijem radu sudjeluje i predstavnik Udruge za zaštitu potrošača.

Vodomjer mora uvijek biti dostupan inkasatoru za očitanje. Iznimno, vodomjerno okno može biti zaključano isključivo lokotom kupljenim u LIČKIM VODAMA d.o.o. .

U zimskim uvjetima kada se temperatura spušta ispod nule, svaki korisnik je dužan zaštiti svoj vodomjer od smrzavanja. Zaštita mora biti takva da je očitač vodomjera može jednostavno pomaknuti i očitati vodomjer. U slučaju puknuća vodomjera u zimskim uvjetima, trošak zamjene vodomjera snosi korisnik.

Ako postoji sumnja u ispravnost Vašeg vodomjera, korisnik ima pravo zahtijevati od tvrtke LIČKE VODE d.o.o. izvanredno ispitivanje takvog vodomjera. Zahtjev se podnosi osobno Odjelu obračuna i naplate vodnih usluga u sjedištu društva ili ispostavi. Ukoliko se na ispitivanju utvrdi da je vodomjer neispravan, troškove snose LIČKE VODE d.o.o., u suprotnom, troškove ispitivanja vodomjera snosi korisnik.

Za izmjenu matičnih podataka korisnika potrebno je dostaviti dokument kojim se dokazuje osnova za izmjenu (vlasnički list, kupoprodajni ugovor, rješenje o nasljeđivanju, ugovor o najmu i sl.).

Uz priloženi dokument potrebno je ispuniti i dostaviti strukturirani obrazac "Zahtjev za promjenom korisnika" koji možete pronaći na našoj web stranici pod odjeljkom Zahtijevi i obrasci .

Za promjenu broja članova u stanu koji se nalazi u zgradi sa zajedničkim vodomjerom potrebno se obratiti ovlaštenom predstavniku stanara zgrade u kojoj živite i koji treba promjenu broja članova prijaviti pisanim putem prema isporučitelju vodnih usluga LIČKE VODE d.o.o. . Ukoliko zgrada nema registriranog predstavnika stanara, za isto se potrebno obratiti ovlaštenom Upravitelju zgrade.

Za kvar na internim istalacijama (curenje poslije sata) potrebno je obratiti se ovlaštenom vodoistalateru te ukloniti kvar u što kraćem roku. Ako se kvar odnosi na interne instalacije stambene zgrade, potrebno je obratiti se predstavniku suvlasnika, odnosno Upravitelju zgrade.

Našim korisnicima smo omogućili više metoda na koji način mogu prijaviti uočeni kvar na vodoopskrbnoj ili kanalizacijskoj mreži a više možete vidjeti OVDJE .

Zakonom o vodnim uslugama propisano je da je svaki vlasnik građevine dužan priključiti svoju građevinu, odnosno drugu nekretninu na komunalne vodne građevine za javnu vodoopskrbu i odvodnju sukladno Općim uvjetima isporuke vodnih usluga. Istim Zakonom propisane su i novčane kazne za pravne i fizičke osobe koje ne priključe svoju građevinu, odnosno drugu nekretninu na komunalne vodne građevine.

Za izradu vodoopskrbnog i/ili kanalizacijskog priključka potrebno se obratiti Odjelu vodoopskrbe i odvodnje gdje se i podnosi Zahtjev za priključenje i gdje se mogu dobiti sve potrebne informacije.

Uz Zahtjev treba priložiti pravomoćnu građevinsku dozvolu i kopiju katastarskog plana ili za stare objekte koji su građeni prije 1968. godine i nemaju građevinsku dozvolu - Izvadak iz zemljišne knjige, kopiju katastarskog plana i uvjerenje od Katastra da je građevina evidentirana prije 1968. godine.

Na temelju podnesenog zahtjeva za priključenje, na teren izlazi ovlaštena osoba LIČKIH VODA d.o.o. koja vrši uvid i izmjeru na terenu. Na temelju izmjere radi se troškovnik izrade priključka na vodooopskrbni sustav i/ili sustav odvodnje.

Cijena priključka ovisi o izmjeri na terenu i materijalu koji je potreban za njegovu izradu.

Naknada za korištenje voda i Naknada za zaštitu voda su prihod Hrvatskih voda. LIČKE VODE d.o.o. u njihovo ime i za njihov račun obračunavaju navedene naknade u cijeni vode, naplaćuju ih i prosljeđuju Hrvatskim vodama sve u skladu sa Zakonom o financiranju vodnog gospodarstva, Pravilniku o obračunu i plaćanju naknade za korištenje voda te Pravilniku o obračunu i plaćanju naknade za zaštitu voda. Visina naknada utvrđena je Odlukom o visini naknade za korištenje voda, odnosno Odlukom o visini naknade za zaštitu voda. Odluke donosi Vlada Republike Hrvatske.